Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi na D1

3. 08. 2012 23:53:00
Zdá se, že čeští řidiči vyskytující se ve větší skupině se projevují jakousi kolektivní hloupostí, či neschopností vzájemně spolupracovat v zájmu plynulé jízdy. Zážitek z dnešního dne: U Humpolce ve směru na Brno je zúžení, ale prokazatelně na Brno vedou dva (zúžené) pruhy. Čeští řidíči ale vytvoří před zúžením 9 km dlouhou frontu hlupců, kteří se těsně před zúžením ze záhadných důvodů cpou do jedné řady, přestože mají po celou dobu k dispozici dva pruhy. Následně pak opravovaným úsekem projedou zcela pohodlně: řídký provoz ve dvou pruzích.

V Německu se jezdí rychleji, ale disciplinovaněji, s větší ohleduplností k ostatním. V Itálii je naopak naopak disciplína malá, jezdí se občas na červenou, na křižovatce o třech průzích stojí fronta v pěti pruzích. Ale brzy zjistíte, že řidiči jsou také ohleduplní a snaží se vlastně kolektivně využít co nejlépe kapacitu silnic. Jen Česká kotlina je záhadou.

Citlivá a ohleduplná jízda nemá nic společného s rychlostí a dopravními předpisy, ale s obecným principem spolupráce s cizími lidmi a citlivostí k nim. U nás se řidiči rozdělí na hodné, kteří stojí někde ve frontě a na nepřátele, kteří se někam cpou. Naštěstí jsem se nemusel zařadit ani do jedné ze skupin, protože jsem situaci pozoroval z opačného směru. Toto ale není zdaleka jediný příklad, jsou jiné, jako neschopnost použití tzv ZIP systému, neschopnost se vyhnout překážce která jen málo zasauje do jednoho ze dvou souběžných pruhů atd. Prostě cokoliv, co vyžaduje určitou empatii a vzájemnou spolupráci. Uhnu, aby také ten druhý mohl jet.

Myslíte že povahovou vlastností našeho národa je, že nemáme podvědomě rádi cizí lidi, nebo je problém někde jinde? Lze to řešit nějakou výchovou?

Autor: Vladimír Jurka | pátek 3.8.2012 23:53 | karma článku: 13.28 | přečteno: 1094x

Další články blogera

Vladimír Jurka

Imigranty ze středních Čech v Praze nechceme

Parkovací zóny na západě Prahy jsou vyvrcholením protiimigrační politiky hlavního města. Nové metro, žádné záchytné parkoviště, Nový tunel, žádné radiální propojení.

25.9.2016 v 21:15 | Karma článku: 28.22 | Přečteno: 1331 | Diskuse

Vladimír Jurka

Letní a zimní čas - nabízím optimální řešení

Východ a západ slunce sloužil k řízení času po mnoho tisíciletí. Lidé se sluncem vstávali a se sluncem chodili spát. Vynález hodin lidem řízení času jen zkomplikoval. Nyní ale máme šanci vše napravit.

24.3.2015 v 17:21 | Karma článku: 12.05 | Přečteno: 1128 | Diskuse

Vladimír Jurka

Svoboda a demokracie, nebo humanita, odpovědnost, tolerance?

Je vrcholným cílem Evropského společenství svoboda a demokracie, nebo spíše humanita, odpovědnost, vzdělání a tolerance? Charlie - jak to vidíte vy?

30.1.2015 v 20:18 | Karma článku: 5.17 | Přečteno: 279 | Diskuse

Vladimír Jurka

Zabili souseda Charlieho

V blízké vesnici zavraždil Josef, žárlivý a agresivní magor, souseda Charlieho. Zavražděný soused Charlie souložil s jeho manželkou a ještě se mu v hospodě posmíval.

30.1.2015 v 18:41 | Karma článku: 15.30 | Přečteno: 735 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Ervín Dostálek

La Manga: Cílem je léčivé bahno "Velkého rybníka" Jeleního ostrova španělského Středomoří

Brodíme se mělčinou slané vody mořského zálivu označenou bójemi na Jelení ostrov. Už kdysi staří Římané pod názvem Paulus a pak i Maurové, nazývající tuto oblast Al Buhayrat Al Qsarand, poznali přednosti zdejší přírody a teď i my.

21.10.2017 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 59 | Diskuse

Ervín Dostálek

Opravdu severská romance 10: V Bergenu průměrně prší 213 dní v roce, my ale měli slunečno

Světové firmy v nádherných domech z 18. st., v přístavu lodě z celého světa, plody moře kupované přímo od rybářů, 1 lanovka a 1 pozemní dráha na kopec nad městem, jež vzniklo jako "zelená louka mezi horami", bývalá metropole země.

20.10.2017 v 8:50 | Karma článku: 5.63 | Přečteno: 87 | Diskuse

Jan Vaverka

Baskicko – 3. díl: Cesta do Baskicka

Do Baskicka je to z České republiky zhruba 1800 km. To je dost daleko na to, aby cestování autem, autobusem nebo vlakem zabralo hodně času. Jak se tedy sem dostat, když většina přímých letů od nás léta do Madridu nebo Barcelony?

20.10.2017 v 8:20 | Karma článku: 5.30 | Přečteno: 90 | Diskuse

Michal Dokoupil

Jak v Kambodži utéct z civilizace

Pod jménem Kambodža si každý vybaví dvě věci, Angkor Wat a Rudé Khméry. Já ale při svých návštěvách postupně prozkoumávám i další části a zajímavosti této divoké země. Tentokrát jsme zamířili na pobřeží.

19.10.2017 v 14:30 | Karma článku: 9.98 | Přečteno: 306 | Diskuse

Jana Schlitzová

Zřícenina Lopata

Zřícenina Lopata, název trochu zvláštní, ale rozhodnutí udělat si tady procházku, byl báječný. Vystupujeme na skalní plošinu, kde se hrad nacházel. Ohýnek a voňavé buřtíky umocňují romantiku na Lopatě.

19.10.2017 v 11:46 | Karma článku: 13.28 | Přečteno: 399 | Diskuse
Počet článků 15 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 881
Zajímá mne podstata problému. Bohužel, ne vždy se ji z médií dozvíme. Nemám rád černobílé vidění světa. Proč se ten člověk chová tak jak se chová? Co já nebo ty děláme špatně, že ten svět vypadá tak jak vypadá ?


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.